Onsdag 1. september åpner det norske motemerket ny butikk i Oslobukta
— Lokalene i Operagata skal speile vårt konsept og visjon. For ENVELOPE1976 har grunnverdiene vært å bygge opp et konsept med fokus på bærekraft i alle ledd, noe vi vil videreføre så godt det lar seg gjøre i et butikkonsept. Vi har som visjon at konseptbutikken til ENVELOPE1976 skal - i den grad det er mulig - bygges og består av gjenbruksmaterialer, restemateriell fra andre prosjekter i kombinasjon med våre tekstiler. For oss ville det være feil å bygge en ny butikk eller legge et gulv av betong for så å skape et uttrykk, som allerede er der. Det er unødvendig bruk av ressurser, sier Celine Aagaard, grunnlegger og medeier av ENVELOPE1976.
Envelope1976 er et eksklusivt norsk klesmerke med fokus på bærekraft. Fra lanseringen i 2018, distribueres Envelope1976 i dag via utvalgte norske og internasjonale konseptbutikker, eksklusive internasjonale nettbutikker, samt egen nettbutikk. Merket har høstet mye oppmerksomhet i både inn- og utland, og vant Årets norske designer under Costume Awards i 2020. Konseptbutikken i Oslobukta blir den første i sitt slag.
— Vi ønsker å vise plaggene våre i et lokale med råhet. Konseptet skal gi rom til forandring og eksperimentering, Vi skal vise en bredde av våre tidløse kolleksjoner - samtidig som at det også vil være mulig å få tak i unike plagg laget på bestilling her i Norge, sier Celine Aagaard.
Butikkdrift er dog ikke helt nytt for ENVELOPE1976, som siden i fjor sommer har hatt Pop-up butikk i på Grünerløkka- og med en vekst i hjemmemarkedet tar de nå et steg videre.
— Det har vært som et åpent vindu vi ikke har hatt lyst til å lukke. Vi er en liten bedrift i vekst, og har selvsagt lekt med tanken om en gang å åpne egen konseptbutikk- og nå skjer det. Vi håper og tror konseptbutikken i Oslobukta vil være med på å bygge mer kjennskap til ENVELOPE1976- og bygge merkevaren. Oslobukta er et spennende prosjekt i en bydel med vekst og fokus på kultur, kunst og mat. Med Operaen, Deichman og nå MUNCH blir dette et nytt knutepunkt i Oslo, tror Celine Aagaard, som selv er oppvokst i Oslo.
Celine Aagaard og Pia Nordskaug er imponert over prosjektet Carucel Eiendom med Caroline Krefting i spissen har på gang i Oslobukta, og synes det er motiverende at de tør å satse på nye konsepter for å skape sin visjon for området. Krefting er på sin side meget fornøyd med ny driver i Oslobukta.
— Det er rått å se hva Celine og Pia har fått til med Envelope1976, og deres fokus på kvalitet, design og bærekraft. Dette er midt i blinken for Oslo’s nye handlegate - Operagata. Vi ønsker å skape en ny form for handlegate hvor vi samler brands, produkter og opplevelser som man ikke ellers finner i byen. Både større og mindre aktører som gjerne har noe nytt og litt annerledes å by på til våre besøkende, sier Caroline Krefting.
Envelope1976 Concept Store åpner i Operagata 1. september.
- Vi gleder oss til å kunne invitere både norske og internasjonale kunder til ENVELOPE1976 i Oslobukta, sier Celine Aagaard og Pia Nordskaug.
Publisert: 31. august 2021 kl. 10:56
Bokhandleren Norli har åpnet i bukta, rettere sagt i en...
Planlegger du julebord med vennegjengen, familien eller...
Ta julebordet hos Ludo på Sørenga med italiensk pizza b...
Julen nærmer seg, og kanskje du har en designerveske på...
Lyst på en bedre lunsj enn matpakka i dag? Kanskje tren...
Det skjer hele tiden mye i bukta, hos de ulike aktørene...